Hölgyklub

2012 április 22

Kirándulás a Dráván

Kirándulás

Szabó Lászlóné Klári barcsi klubtársunk szervezőmunkájának köszönhetően emlékezetes kiránduláson vettünk együtt részt. Április 22-én reggel gyülekeztünk mi és kísérőink a barcsi kikötőben, a köszöntések után kihajóztunk a csak számunkra előállott hajóval a Dráván.

Később kikötöttünk a csomoros nyárról (fekete nyár) elnevezett Csomoros szigeten. A „kikötőt” először senki nem vette komolyan, aztán mégis csak igaz volt... Ugyanis egy érintetlen partoldalhoz húzódtunk, majd a kapitány egy farönkhöz erősítette a sodronyt. Palló segítségével léptünk a szárazföldre. Végig sétáltunk a szigeten lévő tanösvényen mely az ott honos élővilágot hivatott demonstrálni a magunkfajta turistáknak. A táblákon bemutatott növények és állatok közül néhányat meg is láthattunk az érintetlen szigeten. Fedélzetre lépett csapatunk a jó kis séta után, és élvezve a Dráva két partján elénk táruló meseszép tájat a napos időben, hajóztunk hosszasan egy nagy kanyart téve a barcsi kiindulópontig.

Kikötés után a Barcstól 5 km-re lévő Drávaszentesen épített Duna-Dráva Nemzeti Park központi épületében kialakított bemutató teremben fogadtak minket és egy rövid szóbeli ismertető után megnéztünk egy filmet a Nemzeti Parkról. A filmen látott állat és növényvilág egy részét a másik épület emeletén lévő kiállító teremben preparátumok formájában, testközelben is megtekintettük.

A nagy gasztronómiai élményt nyújtó ebéd előtt felköszöntöttük Klárit szülinapja alkalmából egy kis ajándékkal. Egyben megköszöntük neki a sok fáradozását és munkáját, amit a Klubunkért eddig tett.

Sült szürkemarha és baboskáposzta enyhítette éhünket. Nagyon finomak voltak az elegánsan felszolgált fogások. Ezt tetézte desszertként Klári által sütött 4 féle süti!

Majd megtekintettük a szürkemarha gulyát és a sok őshonos állatot a karámokban, istállókban. Picit beszélgettünk az esőben a teraszon és a társaság egy részével még betértünk a drávaszentesi Ürmös István fafaragóhoz.

Pista bácsi bemutatta sok szép kisplasztikáját, melyek nagyrészt vallási ihletésűek, beírtam a Klubunk nevében a vendégkönyvébe is.

Engedjék meg, hogy egy kis történetét elmeséljem:

- Még II. János Pál pápa életében elhatározta, hogy megformázza Őt egy kb. 60-70 cm-es fafaragványban. Majd egy évig kereste a megfelelő fát, de nem találta azt a darabot, amelyben látta volna a megformázandó alanyt, Karol Wojtylat.

Sokáig keresgélt, de nem lelte...  és…

A Szentatya halála napján botlott bele abba a fadarabba, amiből kifaragta a sokunk által szerettet pápa szobrát, melyet a temetéséig befejezett!

Úgy hiszem, hogy ez lehetett a halála utáni első csodatétele, amit elkövetett!

Dobtunk pénzt a különlegesen kifaragott perselybe is, majd elköszöntünk az Ürmös házaspártól.

Somogyvári Erika Rita

Klubfelelős

Read 354 times
© 2019. OMVK Somogy Megyei Területi Szervezete. Minden jog fenntartva.